Het idee

Juliette en Liselot van Vital Workplace hebben, in samenwerking met MIND, de succesvolle Mood Wall ontwikkeld om emoties op de werkvloer bespreekbaar te maken. Na het succes in bedrijven is dit concept nu vertaald naar een aanpak van de jeugd, onder de naam  Kleur je Humeur. Het project richt zich op het stimuleren van kinderen om hun emoties te benoemen en uit te drukken, iets wat vaak nog ontbreekt in bestaande systemen zoals emotiemeters en stoplichten.

In samenwerking met kinderpsychologen en MIND zijn Mood Walls met stemmingsmagneten en situatiekaarten ontwikkeld om kinderen op een veilige en speelse manier te helpen hun gevoelens te verkennen. Het is een toegankelijk en laagdrempelig middel om kinderen te leren hun emoties beter te begrijpen en te uiten.

Lees meer over het ontstaan

MIND

MIND zet zich in voor een mentaal gezond Nederland. De organisatie richt zich op het verbeteren van de mentale gezondheid van iedereen door informatie, ondersteuning en bewustwording te bieden rondom psychische problemen. MIND streeft ernaar om stigma's te verminderen, preventie te verbeteren en hulp en begeleiding te bieden aan mensen die te maken hebben met psychische uitdagingen.

Lees meer over MIND

Psychologen

Anne Marije en Leonore van Kinder- en Studentpraktijk Amsterdam en de Haarlemse Psychologenpraktijk hebben geholpen bij de uitwerking van de situatiekaarten die bij Kleur je Humeur horen. Zij richten zich op het psychisch welzijn van kinderen, jongeren en volwassenen.

Ze bieden individuele en groepsbehandelingen aan voor diverse mentale klachten, zoals angst, ADHD, trauma en depressie. Voor elke cliënt, zowel kinderen als volwassenen, wordt het netwerk actief betrokken. Het team bestaat uit gedreven en ervaren psychologen, van wie sommigen gespecialiseerd zijn in kind- en jeugdpsychologie. Naast hun werk met cliënten hechten ze waarde aan samenwerking met andere organisaties en kennisdeling. Ze geven groepstrainingen aan kinderen en voorlichting aan scholen, en bieden leraren trainingen om de emotionele ontwikkeling van leerlingen te stimuleren.

Meer informatie